All about me

I detta inlägg tänkte jag berätta lite snabbt om mig. På grund utav att denna blogg inte alls kommer vara den där personliga bloggen väljer jag att enbart berätta om ridningen.

Mitt hästliv just nu utgår från min tävlingsponny Ammehoela. Rider 7 gånger i veckan på Holly som hon kallas och tävlar främst i hoppning på Lätt B nivå. (100 cm). Jag har endast haft egen häst i 1 år och innan endast varit ridskoleryttare. Under året som hästägare har jag insett hur kul det är faktiskt träna och utbilda. Okej jag kan inte säga att Holly var outbildad när jag fick henne men däremot att vidare utbilda henne i ridningen och på tävlingsbanan och i hanteringen. Jag kommer aldrig bli den där riktiga tävlingsryttaren som tävlar på elitnivå då jag aldrig kommer ha förutsättningar till det och för att jag tror att jag inte riktigt är den där ryttaren. Jag älskar att träna och jag älskar känslan av en svår uppgift som en klarar. Holly är svår men så förbannat rolig och jag tror att det är jag gillar med henne. Allt ska inte gå som en dans utan den ska vara en tuff resa och sen med tävlandet så jobbar mig uppåt och jag har drömmen att tävla dem högsta klasserna men då ska jag ha tagit hästen dit. Resan till målet är det roliga och uppfyllningen av målet är bara belöningen av det hårda jobbet.

Jag tränar aktivt i både dressyren och hoppningen och på grund utav att jag går ridinriktning i skolan får jag även chansen att rida 1 gång i veckan på skolhästar. Nästa tävling med Holly är nästa lördag och vägen dit ska ni nu få följa med mig på!

201659224021590_sbig

One thought on “All about me

Kommentera

