Skolprojektet

Okej, idag den 14 september startar jag upp min blogg, riding by elvira. En blogg där du kommer få följa med under min stallvardag i 5 veckor. Under dessa 5 veckor kommer du få lära känna mig och min tävlingsponny Ammehoela. Under vardagliga ridpass och i stallmiljö. Under tävlingar och träningar i motgång och framgång. Utöver mina tankar kommer tips och trix och andra random grejer ploppa ut. Till exempel en del om ridutrustning och hästutrustning, det allra senaste  och hur jag skulle matcha saker osv då det är en sak jag tycker är riktigt roligt. Mitt foto intresse kommer även synas en del på bloggen. Med min Sony systemkamera kommer flera bilder på främst hästar synas.

Denna blogg driver jag på grund utav skolan då vi i uppgift av skolan fick uppdraget att driva en blogg under 5 veckor. Huvudsyftet med detta är att se hur grejer sprider sig via internet och vad som blir mest populärt. Alla i klassen driver sin blogg om valfritt ämne här på wordpress och det blir nästan som en tävling där vi ska få se vilka som fått mest unika besökare och vad folk vill läsa mest om. Så eftersom denna blogg enbart kommer handla om ridsporten hade det inte varit grymt kul att få visa hur stor ridsporten är. Gå in på bloggen och kommentera ett inlägg eller två och sprid runt den så hade jag blivit riktigt glad. Visst hade det varit coolt att få visa upp vad populärt ridsporten är i jämfört vad dem andra i klassen bloggar om? Jag tycker det iallafall!

Så med dessa ord sparar jag igång detta projektet med målet att få den största bloggen i klassen och massa inlägg väntas i 5 veckors tid!

 13467842_1848609235366559_870909458_o-1

Kommentera

